Situație revoltătoare la Primăria Rediu – scandal, corupție

Darius Cojocaru
6 Citit minim
Situație revoltătoare la Primăria Rediu!

Un locuitor din Valea Adâncă, Cristian Ionescu, a lucrat la Primăria Rediu între 2008 și 2009. Deși în cartea de muncă sunt înregistrate două săptămâni de muncă, aceste zile nu apar în evidențele Casei de Pensii și ale Administrației Financiare. Cetățeanul a depus, de-a lungul timpului, patru solicitări la Primăria Rediu pentru clarificarea situației, ultimul răspuns primind sfatul de a renunța la acea perioadă de muncă.

Cristian Ionescu, ignorat de Primăria Rediu

Cristian Ionescu a lucrat aproximativ un an la Primăria Rediu, în calitate de specialist, între 2008 și 2009. Începând din august 2024, a depus patru solicitări, însoțite de documente justificative, inclusiv copie după cartea de muncă, pentru a demonstra cele două săptămâni de muncă din decembrie 2008.

„Am lucrat în perioada 2008-2009 la Primăria Rediu. Perioada este consemnată în cartea de muncă, dar nu a fost transmisă la ANAF și Casă de Pensii. Am obținut o adeverință de la Casa de Pensii, însă acea perioadă nu apare. Este vorba despre o scurtă perioadă, din luna decembrie. De la începutul lunii august 2024 am depus patru solicitări, însoțite de documentele necesare (acte de identitate, carte de muncă, adeverință). La ultima depunere, personalul de la contabilitate mi-a recomandat renunțarea la acele zile, explicând lipsa cunoștințelor necesare pentru corectarea situației. Le-am explicat că este nevoie de o declarație rectificativă, trimisă la ANAF. Mi-au spus să cer îndrumare de la Casa de Pensii, dar și acolo s-a constatat o neclaritate.”, a declarat Cristian Ionescu.

După câteva zile de la ultima solicitare, Cristian Ionescu a primit un telefon de la contabilitate, unde i s-a propus renunțarea la cele două săptămâni argumentând că nu reprezintă o sumă semnificativă la pensie.

„După câteva zile, m-au contactat și mi-au spus că mai bine renunț pentru două săptămâni. De ce să nu-mi fie transmise? Înainte, declarațiile rectificative se trimiteau pe dischete, însă acum procesul este electronic. Femeile de la contabilitate nu știu cum să lucreze în sistemul electronic. Am depus patru solicitări la Primăria Rediu dar nu am primit nicio soluție concretă. Pe perioada respectivă, a fost între 15 și 30 decembrie 2008. Cred că angajatele de la contabilitate nu știu să transmită datele electronic.”, a mai declarat acesta.

Experiență similară la Primăria Golăiești

Cristian Ionescu a menţionat că nu este prima experiență negativă. A întâmpinat probleme similare la Primăria Golăiești, unde i-au lipsit două luni de la evidențe. De data aceasta, o singură solicitare a fost suficientă pentru corectarea situației.

„Am avut aceeași problemă la Primăria Golăiești. Mi-au lipsit două luni de evidență. Am depus o solicitare și am rezolvat problema în câteva săptămâni. De ce e atât de dificil să se transmită informațiile corecte la stat? Am făcut un control personal pe bază de evidență de carieră la Casa de Pensii să constat lipsa de diligență și ajutor oferit.”, a precizat Cristian Ionescu.

Cristian Ionescu, afectat de probleme de sănătate, a explicat că este epuizat de neînțelegerile cu Primăria Rediu şi considera această situaţie o incompetenţă a sistemului.

„Am dificultăți de sănătate şi am menționat acest lucru funcționarilor, însă am fost neînțeles. Am făcut multe deplasări la Rediu și sunt epuizat. Această situație este o batjocură și nimeni nu-mi ia în serios problema. Sunt bolnav şi am nevoie de zilele acelea pentru pensionare. Le-am spus că sunt bolnav, că obosesc, dar m-au asigurat că au pierdut actul. M-au amânat vreo 3-4 luni, spunându-mi că vor contacta, că vor rezolva în curând. Am lucrat două săptămâni, unde este problema? Sunt cu vechime de 35 de ani, însă această problemă mă afectează.”, a afirmat Cristian Ionescu.

Contactat de către jurnaliști (BZI), primarul comunei Rediu, Cristi Condrea, a recunoscut existența solicitării, dar s-a declarat surprins de sfătuirea dată fostului angajat. Condrea a subliniat disponibilitatea de a se implica persoanl pentru soluționarea problemei.

„A depus o solicitare. Cum să spună că nu este importantă o perioadă de două săptămâni? Daca a lucrat, atunci e important. Cred că am avut contact direct cu această persoană şi am încercat să rezolvăm împreună problema în trecut. Dar, din câte am înțeles, acesta a avut o interacțiune cu departamentul de contabilitate. Personal, pot rezolva acest caz, pot interveni pentru a clarifica situația. Dacă persoana este interesată, o pot asista la o altă consultanță a problemei.” a afirmat primarul Cristi Condrea.

Situația lui Cristian Ionescu evidențiază dificultățile birocratice întâmpinate adesea în procesul de pensionare. Rămâne de văzut cum va fi rezolvată problema, în condițiile în care cetățeanul continuă să lupte pentru drepturile sale.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *