Potrivit unui nou raport al organizației non-profit Transport and Environment, vehiculele electrice hibride contribuie la poluare aproape la fel de mult ca și autovehiculele pe benzină, conform studiului recent. În analiza realizată între 2021 și 2023, experții au evaluat 800.000 de mașini hibrid din Europa și au descoperit că modelele plug-in emit cu aproape cinci ori mai multă poluare „în condiții reale” decât rezultatele testelor de laborator.
Spre deosebire de autovehiculele complet electrice, cele hibride funcționează atât cu baterii electrice, cât și cu motoare cu ardere internă, fiind promovate de producători ca o soluție pentru reducerea emisiilor, chiar și pe distanțe lungi, transmite The Independent.
Mașinile hibride, cu doar 19% reducere a poluării față de cele pe combustibil fosil
Organizația non-profit Transport and Environment a stabilit că autovehiculele hibride emit doar cu 19% mai puțin CO2 comparativ cu modelele pe benzină și motorină. Diferența semnificativă față de testele din laborator, care indicau o reducere de până la 75%, evidențiază diferența între condițiile reale și cele controlate.
Datele au fost colectate de la contoarele de consum de combustibil de pe vehicule, arătând că emisiile de dioxid de carbon în condiții reale au fost de 4,9 ori mai mari decât cele indicate în teste.
Lexus RX450h, model hibrid
Mașinile hibride consumă combustibil chiar și în modul electric
Chiar și atunci când vehiculele erau conduse exclusiv în modul electric, cercetătorii au identificat faptul că motoarele electrice nu aveau suficientă putere pentru a funcționa independent. Astfel, motorul termic era necesar pentru aproape o treime din distanța parcursă în modul electric.
Emisiile generate de mașinile hibride cresc și din cauza faptului că bateriile mai mari adaugă greutate vehiculului, determinând arderea unei cantități mai mari de combustibil în modul motor.
De asemenea, aceste vehicule grele consumă mai multă energie comparativ cu autovehiculele mai compacte atunci când funcționează pe baterie. Modelele hibride plug-in cu o autonomie electrică peste 75 km emit în medie mai mult CO2 decât cele cu o autonomie între 45 și 75 km, conform datelor colectate.
Industria auto din Europa încearcă să obțină aprobări pentru vânzarea vehiculelor hibride după 2035, în contextul în care Uniunea Europeană intenționează ca pe piață să fie disponibile exclusiv autovehicule electrice fără emisii de CO2.
Lucien Mathieu, director în domeniul auto la Transport și Mediu, afirmă:
„Relaxarea regulilor pentru vehiculele hibride plug-in echivalează cu o breșă în legislația europeană privind emisia de CO2 pentru autovehicule. În loc să impulsioneze piața către modele cu emisii zero accesibile, producătorii vor inunda segmentul cu vehicule hibride costisitoare și poluante. Acest fapt poate afecta negativ investițiile în vehicule electrice, de care industrie are urgent nevoie.”
Raportul arată că vehiculele hibride costă șoferii cu aproximativ 500 EUR (430 GBP) în plus anual pentru alimentare și încărcare, din cauza consumului ascuns de combustibil atât în modul electric, cât și în cea de motor.
FOTO: Profimedia
Recomandarea autorului:
- Top 5 vehicule electrice cu autonomie peste 500 km în 2025, preț de pornire și timpi de încărcare
- Modificările pe care șoferii nu le pot face mașinilor lor, cu referire obligatorie la RAR și sancțiuni dure
- O zi din viața fiicei lui ”Talanu”: Mercedes de sute de mii de euro și numeroase diamante

