Taxele ascunse ale companiilor aeriene: Cum se încasează miliarde prin bagaje

Darius Cojocaru
4 Citit minim
Secretul bine păzit al celei mai mari companii aeriene din Europa. Cum încasează miliarde de euro prin taxarea pasagerilor pentru bagaje – HotNews.ro

Pasagerii au cheltuit peste 10 miliarde de euro în 2024 pentru transportul bagajelor de cabină la bordul celor 7 principale companii low-cost europene, Ryanair fiind cel mai mare beneficiar.

Tarifele pentru bagaje depășesc uneori chiar prețul biletului de avion, și pot fi semnificativ mai mari dacă dimensiunile depășesc normele permise.

Deși mulți călători cunosc practicile companiilor low-cost, mulți alții încă mai sunt afectați de acestea, uneori încălcând regulile impuse.

În Belgia, o asociație pentru consumatori a depus o plângere împotriva Ryanair pentru lipsa de transparență în ceea ce privește tarifele pentru bagaje, în condițiile în care marea majoritate a companiilor oferă un singur bagaj de mână gratuit.

Companiile clasează veniturile din bagaje la categoria veniturilor auxiliare, acestea neproceind direct din vânzarea biletelor.

La Ryanair, cea mai mare companie europeană, veniturile auxiliare reprezintă aproximativ o treime din total, adică 4,7 miliarde de euro dintr-un total de 13,95 miliarde de euro.

Companiile aeriene europene obțin venituri semnificative din bagajele de cabină ale pasagerilor

Veniturile auxiliare sunt principalul factor de creștere la Ryanair, înregistrând 10% creștere până în prezent în 2025, în timp ce vânzările de bilete au crescut cu doar 1%. Printre serviciile contra cost, bagajele de cabină se detașează prin încasări semnificative.

Potrivit calculelor unui cotidian italian, pasagerii au cheltuit peste 10 miliarde de euro în 2024 pentru bagajele de cabină la cele 7 principale companii low-cost europene: Ryanair, easyJet, Wizz Air, Vueling, Eurowings, Transavia și Volotea.

De obicei, companiile permit un bagaj de mână gratuit, dar taxează suplimentar cele care depășesc dimensiunile standard.

Bagaje în compartimentele din cabina avionului

Până la 80 de euro pentru un bagaj de cabină

Tarifele pot varia între 20 până la aproape 80 de euro per bagaj. Această sursă de venit aduce profituri considerabile industriei low-cost.

Jurnaliștii au remarcat marja ridicată de profit din această sursă de venit.

Însă un bagaj de cabină are și un impact asupra consumului de combustibil.

Cu toate acestea, calculele arată că profitul din încasările suplimentare pentru bagaje este semnificativ. De exemplu, o companie poate încasa considerabil mai mult decât costul combustibilului suplimentar utilizat pentru transportul bagajelor.

O strategie profitabilă pentru Ryanair

Ryanair conduce în încasările din bagajele de cabină. În 2024, a transportat peste 156 de milioane de bagaje de cabină, generând venituri suplimentare de 3,5 miliarde de euro.

Ryanair profită de volumul mare de pasageri transportați și de strategii specifice de maximizare a încasărilor din bagaje.

Avionele moderne ale companiei oferă mai mult spațiu în compartimentele superioare comparativ cu concurența.

Ryanair impune dimensiuni mai stricte pentru bagajele de cabină față de concurență, care pot provoca dificultăţi pasagerilor. Numeroşi producători de valize oferă modele corespunzătoare standardelor mai stricte.

Pe următoarele locuri în clasament se situează easyJet, Wizz Air și Vueling, urmate de Eurowings, Transavia și Volotea.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns