Actrițele Carrie Coon, Leslie Bibb și Michelle Monaghan în episodul 4 din sezonul 3 al serialului „The White Lotus”. FOTO: HBO / Avalon / Profimedia
Episodul final al sezonului trei din serialul „The White Lotus” a debutat ieri pe platforma MAX. Un cunoscut critic de film din România, Iulia Blaga, a oferit o analiză a serialului pentru cititorii HotNews.
- Iulia Blaga a explicat că ideea de a critica societatea consumistă nu este nouă, dar „The White Lotus” este printre primele producții care o abordează.
„Primele două sezoane au fost excelente, al treilea mi s-a părut mai puțin captivant, în principal pentru că nu mai apărea Jennifer Coolidge, a cărei apariție era crucială pentru serial. Totuși, consider că critica la adresa capitalismului sub forma unui thriller satiric rămâne interesantă. Este un gen apreciat, similar cu filmele lui Ruben Östlund, şi publicul se bucură să observe bogăția și nefericirea acestor persoane, probabil că reflectă și o anumită perspectivă asupra unei lumi accesibilă doar prin intermediul revistelor glossy”, a declarat Iulia Blaga.
„Un acvariu” de personaje
Criticul de film subliniază importanța rolului actriței Jennifer Coolidge pentru succesul serialului.
„Această abordare a criticii sociale nu este nouă în cinematografie. Printre serialele de televiziune, «The White Lotus» este considerat unul dintre cele mai reprezentative, dar recunosc că nu urmăresc numeroase producții. Scenariul este bine construit, cu o intrigă captivantă ce dezvăluie criminalul abia la final. Toate evenimentele se desfășoară într-un spațiu exotic și închis, ca un acvariu, unde personajele se împart între cei bogați și angajații hotelului. La un moment dat, instinctele preiau controlul, iar telespectatorul nu poate anticipa cine este criminalul, pentru că sugestiile din generic promit evenimente dramatice. Și sezonul doi a exploatat acest aspect”, explică Iulia Blaga.
„Jennifer Coolidge, care avea un rol principal, era remarcabilă – tragică și comică în același timp. Este o pierdere pentru serial că a părăsit distribuția. Sezonul trei se bazează pe amintirea ei, pentru că este prezent și soțul ei din sezonul anterior, suspectat de uciderea soției de către o angajată. Dar există mai multe posibile motive de crimă, motivând surpriza finală, dezvăluită abia în ultimul episod”, a adăugat criticul de film.
„Toate personajele au o problemă care se agravează pe măsură ce interacționează”
Iulia Blaga consideră că, în sezonul trei, suspansul este la fel de bine menținut ca în primele două sezoane.
„Ce mi-a plăcut este menținerea suspansului: nu știi până la final cine este bun, iar cine este rău. Un personaj important îl reprezintă Walter Goggins, implicat într-un complot de răzbunare pentru moartea tatălui său, într-o vacanță din Thailanda. Pe parcurs, acest individ trece printr-o renaștere, găsind o cale de a depăși nevoia de răzbunare. Toate personajele întâmpină dificultăți care se exacerbează în interacțiunile lor”, menționează expertul.
„Având în vedere locația din Thailanda, referințele la budism sunt importante, inclusiv când mama nevrotică, interpretată de Parker Posey, încearcă să o convingă pe fiica ei să nu petreacă un an într-un templu budist din zonă, iar lipsa succesului pare să îi genereze disperarea.”, a conchis Iulia Blaga.