Transparența la avioanele lui Iohannis: De ce tăcere din partea televiziunilor? Contracte secrete Ciolacu?

Darius Cojocaru
4 Citit minim
De ce s-a oprit Ilie Bolojan cu transparența la avioanele lui Klaus Iohannis? De ce televiziunile nu întreabă niciodată despre contractele secrete semnate cu Marcel Ciolacu – HotNews.ro

Dezvăluirile despre „avioanele lui Iohannis” – o răzbunare politică sau un pas spre normalitate? Transparența cheltuirii banului public nu ar trebui să fie un gest excepțional, ci o cerință fundamentală a unui stat modern. De ce însă dezvăluirile se opresc aici? De ce contractele secrete încheiate de liderul unui partid cu mass-media, contracte ce se ridică la zeci de milioane de euro, nu sunt făcute publice? Este necesar ca interesul publicului și al presei să fie egal și constant în gestionarea banului public.

Inițial, liderii PSD au fost surprinși de dezvăluirile președintelui interimar Ilie Bolojan despre costurile avioanelor de lux folosite de Klaus Iohannis. În mentalitatea unor grupuri politice, tăcerea este prețuită. O abordare a „o mână spală pe alta” guvernează relațiile dintre politicieni.

Ar trebui să aplaudăm excesiv decizia lui Ilie Bolojan? Desigur, acțiunea sa răspunde așteptărilor publicului preocupat de utilizarea fondurilor publice. Cu toate acestea, este oare prea mult să ne bucurăm de un asemenea pas spre transparentă?

Klaus Iohannis şi-a pierdut contactul cu cetăţenii, iar acţiunile preşedintelui interimar dau impresia de evenimente excepţionale. Este firesc ca un președinte să informeze publicul sau să permită accesul la instituția de stat. Este vina liderilor politici că au adus instituțiile la un nivel scăzut de încredere? Aroganța și luxul nu respectă nevoile publice.

De ce gestul lui Ilie Bolojan este incomplet? PNL, condus de același președinte interimar, a comunicat în ianuarie 2025 că contractele cu mass-media din 2024 sunt confidențiale. Răspunsul a fost evitant, similar politicii PSD.

Motivările din jurul său au susținut lipsa de transparență prin apelarea la considerente de protejare a partidului.

În ciuda avertismentelor cu privire la impactul propagandei politice asupra procesului democratic, PNL a omis publicarea informaţiilor de interes public.

Singura modificare semnificativă din partea PNL este renunțarea la noi contracte cu mass-media din ianuarie 2025. Poate că aceasta este o consecință a crizei financiare prin care trece partidului.

Pentru a menține credibilitatea, Ilie Bolojan ar trebui să publice toate contractele încheiate de partid. În caz contrar, gestul său este doar un exercițiu de relații publice.

Problema fondului este mai vastă. Părinții sistemului sunt alții. Tot ei, liderii politici, au invocat motive legale pentru a ascunde detalii despre contracte.

Cheltuieli cu avioanele şi propagandă politică: 20 de milioane pentru Iohannis şi 50 de milioane pentru Ciolacu

Costurile avioanelor lui Klaus Iohannis, de peste 110 milioane de lei, au fost dezvăluite abia după zece ani de mandat.

Marcel Ciolacu, în cinci ani, a cheltuit peste 250 de milioane de lei pentru mass-media și propagandă.

PSD, condus de Marcel Ciolacu, nu a răspuns solicitării de divulgare a contractelor. Legea stipulează termen de 10 zile pentru acordarea răspunsului solicitărilor.

Mass-media – o abordare selectivă privind transparența politică

Televiziuni importante au acordat atenție cheltuielilor lui Iohannis. Nu au acționat la fel în cazul cheltuielilor lui Ciolacu.

Un dublu standard nu este acceptat atunci când se promovează transparența.

Sistemul politic are două fațete. Politicienii ascund detalii numai dacă partenerii care primesc fonduri nu vorbesc.

Articolul plătite de partide au fost publicate fără etichetare. Această practică afectează jurnalismul onest.

Jurnalismul corect presupune abordarea tuturor aspectelor, nu doar a unora selecționate. Cenzura, conștientă sau nu, există.

Sute de milioane de lei au fost cheltuite în secret, publicul fiind păcălit. Desecretizarea doar a „avioanelor lui Iohannis” nu rezolvă problema. Demnitarii trebuie să răspundă pentru cheltuielile publice.

Când vom afla despre implicarea site-urilor media cu PSD în ultimii cinci ani ? Publicul are dreptul la aceste informaţii.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *