Un motor diesel modern, fabricat la Pașcani.
Un nou motor diesel, produs la Pașcani, a fost prezentat cu fast în Gara de Nord. Automotorul, denumit „Leon”, este un proiect complex, având proiectare, construcție și teste de omologare extinse, ce au durat aproape 15 ani.
Realizarea unui nou tip de tren implică, de obicei, un proces de câțiva ani, însă, în cazul modelului „Leon”, construit de Electroputere VFU Pașcani, durata a fost semnificativ mai lungă.
Lucrările la acest tren au început acum șapte ani și au culminat cu finalizarea proiectului și testele aferente, fiind nevoie încă șase ani până la lansarea oficială, din 19 iunie.
„Să privim acest tren nu doar ca pe o realizare tehnologică, ci ca pe un simbol al progresului național, care să transporte speranțe și oportunități pentru o țară mai conectată”
Început în 2011
Dezvoltarea trenului diesel „Leon” a pornit în 2011, cu intenția construirii unei unități multiple pe motorină. Materialele au început să sosească pentru realizarea primului prototip între 2013 și 2014. Majoritatea componentelor au provenit de la companii europene, iar designul exterior și interior au fost elaborate la Pașcani. La proiect au participat 180 de specialiști.
Trenul a ajuns la Făurei în octombrie 2019, iar testele pe calea ferată au început câteva luni mai târziu. Acesta a parcurs peste 30.000 de kilometri în diverse teste, inclusiv la viteze de până la 120 km/h.
Data exactă la care trenul „Leon” va intra în serviciul de călători este încă necunoscută. Cu toate acestea, conducerea companiei a afirmat că este posibil ca acesta să fie introdus în funcțiune săptămâna următoare, fiind solicitat de mai mulți operatori.
Electroputere VFU Pașcani este pregătită să construiască doi astfel de trenuri lunar.
Trenul „Leon”, cu o lungime de 60 de metri, asigură transport pentru 164 de pasageri, divizati in doua clase.
S-a subliniat că, în ciuda numărului redus de linii feroviare electrificate în România, trenurile diesel sunt totuși esențiale pentru transportul feroviar.
În teste, acest tren a atins o viteză de 143 km/h. Trenul a efectuat o cursă test între București Nord și București Băneasa.