Cel de-al doilea producător auto japonez ca mărime, după vânzări, intenționează să mărească producția de vehicule în SUA cu până la 30% în următorii doi-trei ani. Această decizie este un răspuns la taxa de 25% impusă de președintele american Donald Trump asupra importurilor auto.
Honda a refuzat să comenteze această informație, susținând că nu a făcut nicio declarație oficială.
Anterior, Reuters a relatat că Honda intenționează să producă noua generație a modelului Civic hibrid în statul Indiana, SUA, în loc de Mexic, pentru a evita eventualele taxe.
Piață strategică
SUA au fost cea mai importantă piață pentru Honda în anul trecut, reprezentând aproape 40% din vânzările globale. Anul trecut, constructorul auto a vândut 1,4 milioane de vehicule, inclusiv modele Acura, pe piața americană.
Aproximativ două cincimi din aceste automobile au fost importate din Canada sau Mexic.
În primele trei luni ale anului, Honda a înregistrat o creștere de 5% a vânzărilor în SUA, ajungând la aproape 352.000 de vehicule.
Conform Nikkei, compania va muta producția SUV-ului CR-V din Canada în SUA și a SUV-ului HR-V din Mexic în Statele Unite.
Pentru a crește producția, Honda ia în considerare angajarea mai multor angajați americani.
Un astfel de pas ar face posibilă trecerea de la două schimburi de lucru la trei schimburi și extinderea producției și la sfârșit de săptămână.
Nissan reduce producția de SUV-uri în Japonia
Honda nu este singura companie care ia măsuri în urma taxelor impuse de Trump. Nissan va reduce producția în Japonia a modelului său cel mai vândut în SUA, SUV-ul Rogue, în perioada mai-iulie, potrivit Reuters.
Nissan, al treilea producător auto japonez ca mărime, este mai vulnerabil decât alți concurenți. Statele Unite sunt principala sa piață, reprezentând peste un sfert din vânzările de automobile din anul trecut, multe dintre acestea fiind produse în Japonia sau Mexic.
Nissan intenționează să reducă producția modelului Rogue cu 13.000 de vehicule la fabrica sa din Kyushu, sud-vestul Japoniei, în următoarele luni.
Modelul cel mai căutat în SUA
Reducerea proiectată reprezintă peste o cincime din cele 62.000 de SUV-uri Rogue vândute în Statele Unite în primele trei luni ale anului.
Angajații de la fabrica Kyushu, cea mai mare a Nissan, vor lucra mai puține ore între mai și iulie și, în unele zile, producția va fi suspendată.
Rogue a fost cel mai vândut model Nissan în SUA în anul trecut, cu aproape 246.000 de unități vândute, reprezentând peste un sfert din totalul vânzărilor de automobile ale producătorului în Statele Unite. De asemenea, Nissan produce modele Rogue în Smyrna, Tennessee.
Nissan și Honda au evaluat recent o fuziune, dar operațiunea nu a avut succes.
Stellantis reduce producția
Grupul Stellantis, compania mamă a Chrysler, a anunțat, de asemenea, oprirea producției la o fabrică din Mexic și una din Canada, afectând cinci facilități americane asociate și concediind temporar 900 de angajați americani.
Grupul Stellantis a apărut din fuziunea grupului FiatChrysler cu grupul francez PSA, proprietar al mărcii Peugeot, Citroen și Opel.
O situație în continuă evoluție
Luni, președintele american Donald Trump a declarat că ponderează amânarea taxelor de 25% asupra mașinilor, deoarece producătorii auto au nevoie de timp.
Constructorii auto au perfecționat lanțuri logistice complexe, iar procesul de fabricație al unui automobil este unul elaborat, piesele fiind furnizate din diverse colțuri ale lumii, uneori traversând frontiere multiple înainte de a deveni un produs final.