UMB cere rezilierea contractului de 1,2 miliarde euro de pe Autostrada Unirii

Darius Cojocaru
3 Citit minim
Surpriză pe Autostrada Unirii: UMB cere rezilierea unui contract de 1,2 miliarde de euro, unul dintre cele mai mari contracte semnate pentru autostrăzi în România – HotNews.ro

Investiții importante la sediul UMB din apropiere de Adjud.

Constructorul condus de UMB a solicitat anularea unui contract recent pe Autostrada „Unirii”.

Compania UMB, în asociație cu o companie din Bosnia, a încheiat în martie un contract important de 6,14 miliarde lei (aproximativ 1,2 miliarde euro) pentru realizarea unui lot de 38 de kilometri pe Autostrada A8, tronsonul Ditrău-Grințieș.

UMB a transmis Companiei Naționale de Investiții Rutiere o cerere de reziliere a contractului, potrivit unor surse oficiale.

Motivarea constructorului constă într-o cerere de reducere a garanției pentru buna execuție a lucrărilor, de la 1,5% la 0,5% din valoarea totală.

Această solicitare intervine la scurt timp după apariția unor speculații, pe platforme online, despre posibile probleme financiare ale UMB și oprirea unor lucrări. Autoritățile au negat aceste informații, susținând o activitate continuă a constructorului pe șantier, cu un număr substanțial de angajați (peste 7000 de persoane).

Compania nu a comentat aceste afirmații.

Un contract major pentru infrastructura rutieră românească

Contractul pentru lotul 2A Ditrău-Grințieș, cel mai extins tronson de pe Autostrada „Unirii”, reprezintă cea mai importantă investiție din acest sector din România. Valoarea contractului, de 6,14 miliarde lei (fără TVA), echivalează cu circa 1,2 miliarde euro.

Contractul a depășit precedentul record de 5,3 miliarde lei pentru Secțiunea 3 a Autostrăzii A1.

Firmele implicate în asociere fac parte din grupul UMB, condus de Dorinel Umbrărescu, un important constructor de drumuri.

Lotul de 37,9 kilometri se întinde pe teritoriul județelor Harghita și Neamț.

Termenul de finalizare este de 54 de luni, cu 14 luni alocate proiectării și 40 de luni pentru execuție.

În consecință, finalizarea lucrărilor este estimată pentru finalul anului 2029 sau începutul anului 2030.

Imagine – Lotul 2A Ditrău-Grințieș pe Autostrada „Unirii”


Infrastructură complexă: tuneluri și poduri

Lotul 2A Ditrău-Grințieș implică lucrări consistente de infrastructură:

  • 19 tuneluri
  • 63 de poduri și viaducte

Tunelurile și viaductele reprezintă 57% din lungimea totală a lotului.

Proiectul include noduri rutiere la Ditrău și Grințieș, pentru o conectare eficientă a infrastructurii.

Informațiile sunt în curs de actualizare…

ETICHETATE:
Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *