UMB: Nu se opresc lucrările pe autostrăzi – 7000 de oameni pe șantiere

Darius Cojocaru
3 Citit minim
După ce în presă au apărut informații cum că UMB oprește lucrările pe șantierele de autostradă din cauza lipsei plăților, vine răspunsul oficial: Fake News. Au 7.000 de oameni pe șantiere. Lucrează trei săptămâni non-stop și urmează o

Constructorul român UMB suspendă lucrările pe Autostrada Transilvania A3 și Autostrada Unirii A8 din cauza unor probleme financiare, potrivit unor surse. Informațiile, apărută în discuții anonime de pe platforme online, sunt infirmate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Speculații privind încetarea activităților de construcție pe șantierele de autostrăzi ale UMB au apărut după apariția unor capturi de ecran cu discuții atribuite angajaților, postate pe platforme online.

Discuții online: „Oprirea plăţilor… financiar blocat”

Discuțiile anonime sugerează blocarea plăţilor către şantierele UMB, inclusiv pe Autostrada Transilvania A3, Autostrada Unirii A8 şi Drumul Expres Craiova – Piteşti.

„Plățile s-au oprit… nu se mai fac comenzi…situația financiară este blocată…Pe A8 s-a anunțat o prelungire nedeterminată a pauzei de o săptămână”, se arată într-unul din mesajele distribuite.

Totodată, se menționează că diurnele șoferilor nu ar mai fi plătite și că angajații nu au primit informații despre plata salariilor. „Vom vedea săptămâna viitoare ce se va întâmpla, fiind 15-a zi de salariu”, se menționează într-un alt mesaj.

CNAIR: „Informații false”

CNAIR a respins informațiile, afirmând că UMB se află într-o pauză programată.

„Informațiile sunt false. Constructorul continuă să lucreze. Dispune de 7.000 de angajați. Însă, săptămâna viitoare se încadrează în programul standard de pauză al UMB. Constructorul lucrează trei săptămâni neîntrerupt, urmate de o săptămână de pauză. Cineva a încercat să inducă ideea că ar abandona șantierele”, a declarat un reprezentant CNAIR.

Și Ministrul Transporturilor a confirmat că informațiile sunt false, subliniind implicarea a 7.000 de muncitori pe şantierele din ţară.

Ministrul a mai spus că speră ca noul ministru să se concentreze pe finanțarea proiectelor.

(Încercări de a contacta reprezentanții UMB nu au fost încununate de succes până la momentul publicării acestui articol.)

UMB, cu facturi deschise, dar în termen

Surse din Ministerul Transporturilor au informat că UMB se numără printre cei mai bine plătiți constructori din România.

În acest an, firmelor din grupul UMB li s-au virat aproape 2 miliarde de lei, iar facturile deschise se apropie de jumătate de miliard, neavând la aceasta dată scadență.

Un oficial al ministerului a declarat: „Nu avem la această dată plăţi restante către constructori, iar pauza de pe șantiere este una normală și programată în sistemul lor de lucru”.

Grupul UMB este cel mai mare constructor din țară, având contracte pe o proporție semnificativă din totalul proiectelor de autostrăzi și drumuri expres din țară.

Proiectele gestionate de UMB includ autostrăzi din mai multe regiuni ale țării, precum Autostrada A7, A8, A0 Nord, Drumul Expres DEx12, Autostrada Transilvania A3 și alte tronsoane de infrastructură rutieră.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *