Vacanță de 5 stele în Bulgaria: atractivitatea pentru turiștii români

Tudor Oana
5 Citit minim
Vacanță de cinci stele la doi pași de casă: cum cuceresc hotelurile din Bulgaria turiștii români. România e bogată

Experiența vacanțelor în Bulgaria este modelată de zece tendințe principale.

Prețuri avantajoase și oferte atractive

În ciuda unei ușoare majorări a prețurilor față de anul precedent, Bulgaria își menține atractivitatea prin raportul calitate-preț. O cameră dublă, pentru 3 nopți, la un hotel de 5 stele din rețeaua HVB, are un cost cuprins de 1.300 de euro.

Strategiile de rezervări anticipăte și de ultim moment continuă să fie populare printre turiștii români în căutare de vacanțe accesibile.

O altă soluție care răspunde nevoilor mediului corporatist este conceptul de check-in târziu – check-out târziu. Acest lucru este relevant pentru români care au nevoie de flexibilitate, permițând oaspeților să sosească vineri dimineața și să plece seara târziu, astfel încât să își prelungească concediul, fără a-și afecta programul de lucru.

„Ajung în trei ore, prind cina și vacanța începe. O sâmbătă și o duminică întregi, pentru că în alte țări turiștii trebuie să elibereze camera până la prânz. Aici, camera se eliberează abia la cină, oferind astfel două zile la prețul a două nopți”, explică Ion Bondar.

Această flexibilitate oferă oaspeților posibilitatea de a se bucura de aproape trei zile la un preț similar unei rezervări de două nopți.

Experiențe all-inclusive personalizate

Românii au o preferință crescândă pentru experiențe de lux. Hotelierii bulgari s-au adaptat acestei cereri, în special după scăderea numărului de turiști germani post-pandemie.

„Principalele motive pentru care turiștii români aleg hotelurile HVD includ serviciile all-inclusive de înaltă calitate, gastronomia rafinată, facilitățile moderne, piscinele impresionante, activitățile pentru copii, echipele de animație profesioniste, centrele de wellness și SPA, precum și proximitatea față de România”, a declarat Lucian Bădîrcea, patronul IRI Travel.

Creșterea segmentului „Adults Only”

Un alt segment care înregistrează o dezvoltare semnificativă este cel „Adults Only”. Din ce în ce mai mulți români preferă hotelurile exclusiv pentru adulți, în căutarea unui ambient relaxat și sofisticat.

Stațiuni precum Sunny Beach, Obzor, Riviera sau Balchik și-au extins oferta, adăugând hoteluri de 4 și 5 stele dedicate acestui segment.

Atractivitatea este amplificată de accentul pus pe elemente vizuale, inclusiv pe prezența online.

Vacanțe multigeneraționale

Familiile extinse, formate din bunici, părinți și copii, aleg tot mai des vacanțe împreună. Hotelurile bulgărești oferă soluții adecvate, precum vile și apartamente spațioase, adaptate tuturor vârstelor.

Capacitatea de cazare poate include maximum 2 adulți + 2 copii sau 3 adulți cu 1 copil. Există opțiuni de tip Family Room care conțin două camere duble standard conectate, sau Suite care cuprinde două camere separate, cu o suprafață totală de 80 mp.

Copiii, un avantaj

Hotelierii bulgari acordă o atenție sporită copiilor, pentru a se distinge de opțiunile din România, Grecia sau Turcia.

În toate hotelurile HVD, primul copil sub 13 ani este cazat gratuit, incluzând și mesele, iar al doilea beneficiază de un tarif redus.

„În România, gratuitatea pentru copiii sub 13 ani nu este universală, chiar dacă unele hoteluri oferă cazarea gratuită, nu neapărat și mesele, iar cazarea gratuită în patul părinților nu este generalizată”, potrivit lui Ion Bondar.

Copiii au acces la animatori specializați, inclusiv vorbitori de limba română, piscine dedicate, locuri de joacă și activități distractive.

Gastronomie variată

Bulgaria impresionează prin diversitatea și calitatea ofertei culinare. Live-cooking, preparate bio, meniuri vegane și ingrediente locale contribuie la satisfacerea nevoilor gastronomice ale turiștilor exigenți.

Turism medical și wellness

Stațiunile bulgare, precum Sf. Constantin și Elena sau Balchik, sunt apreciate pentru servicii wellness și de recuperare. Oferta include tratamente spa, terapii cu nămol și fizioterapie.

Siguranța, un factor important

După pandemia, siguranța și accesul la asistență medicală sunt criterii decisive în alegerea destinațiilor. Bulgaria a investit în infrastructura medicală turistică.

Digitalizare și tehnologie

Digitalizarea prin intermediul aplicațiilor mobile pentru check-in, brățări inteligente și servicii personalizate sporește experiența turiștilor, mai ales pentru cei din segmentul 30-45 de ani.

De ce Bulgaria, nu alte destinații?

Bulgaria atrage turiștii români prin prețuri competitive, servicii all-inclusive, asistență în limba română, oferte de rezervări anticipăte și de ultim moment, facilități pentru copii. O altă atracție o constituie conceptul de spa și wellness, precum și diversitatea peisagistică.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *