Valori maxime ale investițiilor personale și încasărilor clienților Salt Bank, cheltuieli ale românilor pe gaming, cafenele și bilete de avion – Economica.net

Nistor Florin
7 Citit minim
La ce valori ajung cele mai mari investiții personale și cele mai mari încasări ale clienților business ai Salt Bank. Cât cheltuie românii pe gaming, în cafenele sau pe biletele de avion? – Economica.net

În prezent, Salt angajează 429 de persoane, dintre care 31% active în domeniul IT și 35% în sectorul de business. Mai mult, peste jumătate dintre angajați sunt femei. Deși conducerea echipei adună peste 100 de ani de experiență în sectorul bancar și peste 25 de ani în tehnologie, după cum menționează CEO-ul băncii, Gabriela Nistor, Salt menține o medie de vârstă de 35 de ani în cadrul companiei.

Salt s-a poziționat între instituțiile financiare fintech și băncile tradiționale, combinând agilitatea digitală cu siguranța unei entități bancare. Această strategie i-a permis să lanseze lunar funcționalități și produse relevante, într-un ritm rar întâlnit în industrie.

Startul anului 2025 a fost marcat de introducerea unor instrumente de gestionare financiară – Pay Bill, Automatic Saver și Subscription Manager – care au ajutat clienții să plătească facturile rapid, să economisească automat și să gestioneze subscripțiile dintr-un singur portal.

Au urmat primele soluții de asigurare pentru autoturisme, precum Asistența Rutieră și RCA, completate ulterior de posibilitatea de a plăti RCA în rate direct din aplicație – o funcționalitate unică pe piața bancară.

Valoarea medie a creditelor aprobate în 2025. Cele mai mari depozite, investiții, economii și clienți din diaspora. Tranzacție de 450.000 de lei

Totodată, creditul pentru nevoi personale a devenit unul dintre produsele preferate ale utilizatorilor: peste 10.000 de credite acordate până în prezent, cu o valoare medie de 35.000 de lei, și un timp record de aprobare – 2 minute și 21 de secunde de la aplicare până la transferul de bani. Conform Gabrielei Nistor, cea mai mare tranzacție de credit a fost de 85.000 de lei.

Valoarea depozitelor clienților Salt depășește cu mult 10.000 de lei, chiar și în cazul tinerilor utilizatori. CEO-ul bancii evidențiază că, în ultimele 12 luni, aceste depozite s-au dublat, iar valoarea totală a fondurilor gestionate în Salt Bank se apropie de 2 miliarde de euro.

Cu obiectivul de a introduce un nou produs în fiecare lună în 2026, Salt Bank anunță lansarea unui produs special pentru românii din diaspora, la începutul anului următor. „Salt Bank reprezintă o instituție bancară pentru toți românii. Dintre cei peste 700.000 de clienți, 7% sunt români care nu locuiesc în țară. La începutul anului viitor, vom introduce un produs dedicat diasporei, detalii urmând a fi comunicate pe măsură apropierii datei de lansare,” a precizat Gabriela Nistor.

La sfârșitul anului, banca a extins oferta de investiții, oferind acces la acțiuni și ETF-uri internaționale de la doar 1 euro, democratizând astfel accesul la investiții pentru utilizatori cu experiență și pentru începători.

De asemenea, Salt este în prezent singura bancă din România care permite accesul simultan atât la piața locală prin fonduri mutuale românești, cât și la piețe globale, direct din aplicație. Până acum, utilizatorii Salt au plasat peste 30.000 de ordine de tranzacționare, cel mai mare fiind în valoare de 450.000 de lei, iar valoarea medie a portofoliului ajunge la 5.300 de lei per utilizator.

Cea mai mare încasare dintr-un cont business cu integrare în SPV, de 1.150.000 de lei

Salt Business, lansat în 2025, s-a impus rapid ca soluție preferată pentru antreprenorii individuali care doresc să beneficieze de serviciile bancare oricând, inclusiv pentru micile afaceri. În prezent, 80% dintre clienții business sunt activi, iar unul din patru utilizează sistemul de facturare Invoices, integrat cu SPV, disponibil direct în aplicație.

Deși, momentan, aplicația permite înregistrarea doar a microîntreprinderilor cu administrator unic, cea mai importantă tranzacție realizată prin Salt Business a fost de peste 1,15 milioane de lei. Totodată, în acest an au fost emise 8.000 de facturi electronice prin conturile de business ale clienților băncii.

Este important de menționat că microîntreprinderile cu un rulaj lunar de 5.000 de lei beneficiează de zero comisioane de gestionare a contului și de două plăți sau transferuri gratuite în valută euro.

Cât cheltuiesc românii anual în cafenele, pe jocuri și bilete de avion

Platforma digitală este utilizată pentru cheltuielile cotidiene – cumpărături în supermarketuri, transport urban sau ride sharing – precum și pentru hobby-uri: gaming și călătorii exotice.

În cazul transportului cu ride sharing, valoarea medie a bonului este de 26 de lei, cu o medie de trei curse lunare per client. Pentru transportul local și metrou, media tranzacțiilor este de 4, cu un bilet mediu de 7 lei, conform lui Robert Anghel, vicepreședinte Salt Bank.

Numărul tranzacțiilor în supermarketuri a crescut de 3,5 ori în 2025 față de anul anterior, iar valoarea medie a bonului este de 53 de lei.

Un fenomen interesant este pasiunea românilor pentru cafea: un client a cumpărat cu Salt 369 de cafele într-un an, cheltuind aproximativ 6.000 lei.

De asemenea, alți trei utilizatori au plătit pentru 300 de cafele fiecare, în 2025. Cheltuiala medie pe cafea este de 24 de lei, iar numărul de tranzacții pentru achiziția cafelei a crescut de 3 ori în acest an comparativ cu cel anterior.

Legat de gaming, trei clienți au cheltuit peste 10.000 de lei anual fiecare, în timp ce media cheltuielilor pe platformele de jocuri este de 80 de lei, cu o creștere de 4,5 ori a valorii tranzacțiilor în 2025 față de 2024. Aceste cifre nu includ cheltuielile pentru jocuri de noroc.

În categoria travel, cele mai frecvente plăți sunt pentru bilete de avion, cu o valoare medie de 833 de lei. Un utilizator a cheltuit în total 88.000 de lei în achiziții de bilete de avion într-un an.

Există și o dimensiune afectivă: Salt a devenit o modalitate pentru utilizatori de a-și exprima afecțiunea, înregistrând de șapte ori mai multe tranzacții cu mesaje precum „te iubesc” sau „mi-e dor de tine” față de 2024. În această categorie, numărul de tranzacții a crescut de șapte ori în acest an.

Salt Bank a extins acoperirea geografică, atrăgând clienți și în orașele mai mici, nu doar în cele mari. De asemenea, raportul de gen s-a echilibrat, de la 70% bărbați și 30% femei, la 62% bărbați și 38% femei.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns