Deși Galaxy S25 Ultra continuă să vândă relativ bine pe piețele tradițional favorabile din Europa și Statele Unite, varful de gamă Samsung nu mai generează entuziasm în rândul utilizatorilor de Android, în timp ce entuziaștii iOS sunt tot mai atrași de modelele iPhone 16, disponibile la promoție.
Se pare că strategia Samsung axată pe lansarea de versiuni noi, care aduc modificări minime în aspect, s-a întors împotriva companiei sud-coreene.
Mai exact, Galaxy S25 Ultra a dispărut complet din topul celor mai comercializate telefoane din trimestrul al treilea al anului 2025, în timp ce iPhone 16 Pro Max, concurent direct, păstrează poziția a treia. În cazul în care Galaxy S25 Ultra a fost uitat atât de repede, cel mai probabil următorul flagship al Samsung, Galaxy S26 Ultra, nu va intra în top.
Inițial, Galaxy S25 Ultra a avut vânzări impresionante în primele săptămâni de la lansare, stabilind recorduri de comercializare, însă a pierdut rapid teren după apariția unor recenzii negative care au inundat internetul. Telefoanele au fost puse în vânzare în februarie și s-au numărat printre cele mai populare modele premium în primul și al doilea trimestru al anului curent.
Prevestind vremuri dificile pentru Samsung, modelul de top S25 Ultra a fost rapid înlocuit în preferințe de către Galaxy A56, un telefon de gamă medie, disponibil pe abonament, destinat celor cu bugete mai restrânse, care doresc totuși o experiență bună. De altfel, toate cele cinci smartphone-uri din topul vânzărilor ale Samsung au fost din seria Galaxy A, cu prețuri accesibile. În timp ce Apple înregistrează vânzări record cu gama iPhone 17, devine evident că poate exista o problemă în strategia de piață a Samsung.
Mai mult, iPhone 17 Pro Max, lansat pe 19 septembrie, a ajuns pe lista celor mai bine vândute modele, pe când Galaxy S25 Ultra nu a reușit să treacă de ea. De asemenea, iPhone 16e, lansat aproape în același timp cu S25 Ultra, a ocupat poziții fruntașe în trimestrele două și trei. Apple pare să fi înțeles mai bine cum să se poziționeze pe o piață tot mai restrictivă din punct de vedere bugetar, valorificând mai eficient imaginea de brand.
Perspectiva pentru Galaxy S26 Ultra nu pare prea încurajatoare: telefonul nu va fi mai ieftin, așa că va trebui să fie extrem de atractiv pentru a convinge consumatorii deveniți tot mai sceptici. În cazul în care nu reușește, Samsung trebuie să-și reevalueze cu atenție strategia de poziționare pentru gama Galaxy A viitoare.
Experții de la Counterpoint Research spun că dispozitivele emblematice ale Samsung sunt percepute de ceva timp ca fiind prea costisitoare pentru ceea ce oferă. În schimb, Apple se descurcă mai bine, nu neapărat pentru că vinde telefoane cu performanțe superioare, ci pentru că a reușit să valorifice mai eficient imaginea sa de marcă, așteptând vremuri mai favorabile.


