YouTube rezumă căutările cu AI

Drăgan Bogdan
3 Citit minim
YouTube va rezuma rezultatele la căutări cu ajutorul AI-ului

YouTube testează o nouă funcționalitate bazată pe inteligență artificială, care generează rezumate automate ale rezultatelor căutărilor, similar cu funcția AI Overviews din căutarea Google. Funcția este momentan disponibilă într-o versiune experimentală unui grup limitat de utilizatori Premium din Statele Unite.

Spre deosebire de Google Search, rezumatele YouTube sunt limitate la trei tipuri de căutări: achiziții, călătorii și propuneri de activități într-o locație specifică. În prezent, tehnologia funcționează doar pe aplicațiile mobile și în limba engleză.

Cum funcționează AI-ul în căutarea YouTube

În urma unei căutări pe YouTube, în loc de multe rezultate video, vei găsi un carusel interactiv sus. Acesta conține un fragment video principal, o listă scurtă de opțiuni alternative relevante și un text condensat generat de AI, care rezumă răspunsul la întrebarea căutată.

Scopul acestei funcții este de a optimiza experiența utilizatorului, reducând timpul de selecție a conținutului și furnizând un feedback util și concis. Această abordare corelează cu tendința actuală din mediul digital, unde utilizatorii caută informații rapide, concise și contextualizate.

Din punct de vedere vizual și funcțional, caruselul este inspirat din modul în care Google implementează AI Overviews pe Search, concentrându-se totuși mai evident pe conținutul video și limitându-se, pentru moment, la anumite domenii.

Impactul asupra creatorilor de conținut

Deși testele sunt încă în fază incipientă, noul instrument ridică întrebări referitor la vizibilitatea conținutului creatorilor. Dacă AI-ul oferă răspunsuri directe în rezultate, utilizatorii ar putea evita vizualizarea videoclipurilor, afectând traficul organic către creatorii specifici.

Acest scenariu a fost observat și în Google Search, unde AI Overviews a fost acuzat că reduce vizibilitatea site-urilor care oferă răspunsuri concise. Rămâne de văzut dacă YouTube va implementa o abordare echilibrată ce susține creatorii.

Un alt aspect important este dacă funcționalitatea va fi extinsă la alte categorii de căutări sau va rămâne un instrument specializat pentru anumite tipuri de informații, cum ar fi cele legate de achiziții sau turism.

Limitări în etapa de testare

Spre deosebire de alte experimente Google, testul YouTube este mai prudent. Este disponibil doar pentru un grup selectiv de abonați Premium din SUA, nu este vizibil pe desktop și nu include video-uri în alte limbi, decât engleza. Arieile vizate, ca achiziții, călătorii și activități locale sunt cele cu date mai structurate, pentru care AI-ul poate oferi sugestii optime.

YouTube nu a publicat un cronogram pentru extinderea funcționalității, nici intențiile pentru alte țări, limbi sau formate de conținut. Este cert că asemenea inițiative AI vor continua să revolutioneze felul în care consumăm și descoperim conținut.

Distribuie acest articol
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *