Secretarul de Stat Ionel Scrioșteanu, în cadrul emisiunii „Cu Gândul la București”, a discutat despre avertismentele transmise constructorului autostrăzii A1.
Ionel Scrioșteanu: „Am avertizat constructorul să intensifice eforturile, întrucât o parte din trafic se va muta pe A0.”
În cadrul emisiunii, Ionel Scrioșteanu a detaliat obstacolele întâmpinate în procesul de construire a autostrăzii A1, subliniind că există anumite impedimente legale. Oficialul a menționat însă că firma de construcții nu își intensifică suficient efortul.
„Există mai multe aspecte de analizat. Ne referim la sectorul A1, un prim lot fiind deja finalizat, cu o parcare pentru TIR-uri pe Centura Capitalei, deja utilizată. Din această parcare până la DN5, există un contract semnat. Proiectul include intersecția DN5 cu drumul național spre Bulgaria, Turcia, până la Jilava, unde se circulă pe două benzi. Contractul a fost semnat, lucrările au început toamna trecută, dar ritmul nu este satisfăcător. Am avut o ședință în șantier săptămâna trecută și am avertizat constructorul. Momentul deschiderii traficului va reduce presiunea de pe acest sector, traficul fiind deja dublat de A0 pe semi-inelul sudic, ceea ce ar permite muncă mai simplă. Există probleme cu câteva exproprieri suplimentare, deoarece au fost necesare modificări de proiect. Studiile de fezabilitate existente sunt vechi, iar revizuirea lor nu a avut loc în perioada următoare anului 2020. S-au introdus noi rețele de utilități, fără avizele corespunzătoare, conducând la modificări de proiect și exproprieri suplimentare. Modificări legislative în construcții au impus noi etape. Există documente suplimentare privind cutremurele, comparativ cu momentul realizării studiului de fezabilitate. Aceste elemente permit constructorului să solicite prelungiri contractuale, pe care suntem obligați să le acordăm, altfel contractul nu poate fi derulat. Nu există soluții tehnice sau legale pentru a depăsi aceste obstacole. Ne confruntăm cu această situație şi pe segmentul actual al centurii. Cu toate acestea, constructorul nu s-a mobilizat. L-am avertizat că trebuie să își intensifice eforturile, deoarece o parte din trafic se va muta pe A0. Mai sunt de transferat câteva imobile de la alte instituții de stat, cum ar fi Ministerul Apărării, Televiziunea Română și Arhivele de Film. Cred că trebuie să sprijinim fiecare constructor, pentru finalizarea lucrărilor, important fiind respectul legii. ”


