Scrioșteanu a prezentat actualizarea progresului lucrărilor la LOTUL 1 al Autostrăzii București – Pitești, segmentul A0 Nord, a cărui construcție a debutat în luna martie a acestui an.
➡️ Lucrări hidrotehnice – Reprofilarea albiei râului Colentina a fost consolidată;
➡️ Lucrări pe structura autostrăzii:
✅ Stabilizare teren de fundare: 94% finalizat;
✅ Împachetări de terasament: 57% realizate;
✅ A început realizarea umpluturii din balast în spatele culeelor;
✅ Strat de formare: 60% executat;
✅ Fundație din balast: 31% finalizată;
✅ Strat de balast estabilizat cu aditivi: 7% realizat;
✅ În curs de aplicare a mixturii asfaltice Bază AB22.4, strat 50/70;
✅ Podețe casetate: 92% finalizate;
✅ Podețe tubulare: 93% realizate;
✅ În desfășurare lucrările la parcarea de scurtă durată km 14+500, inclusiv nivelarea terenului și stabilizarea fundației;
✅ Lucrări de instalare a sistemului de iluminat în zona parcării km 14+500 și în intersecții, precum și montarea tuburilor de protecție și cablurilor pentru alimentare energică, precum și stâlpi de iluminat cu fundații;
✅ 63 de relocări ale utilităților sunt în curs de implementare;
Lucrări destinate structurilor:
✅ Pod peste CF101 București – Pitești (DN7), de 733 metri: 95% dintre piloți a fost forati; 22/40 radieri și 16/40 înălțimi finalizate; au început livrările de grinzi prefabricate, 70 grinzi din beton fiind deja aduse pe șantier și urmează a fi instalate între 15 și 17 decembrie 2025.
✅ Pasaj peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea, cu 17 deschideri pe 650 metri: toate piloții au fost verificați; 13/17 radieri și 22/34 înălțimi au fost finalizate. În plus, a debutat montajul grinzi de rezemare și lucrările pentru căzile de susținere ale grinzii. 60 din cele 180 grinzi din beton au fost montate, iar poziționarea predalelor continuă. Începând cu 11/12/2025, se va realiza instalarea altor 48 grinzi pentru această structură.
✅ Pasaj peste DN1A la km 12+130, cu lungime de 40 metri: piloții forati, radierul și elementele de nivel au fost terminate. Cele 12 grinzi prefabricate au fost plasate, iar poziționarea predalelor a fost încheiată. Armarea și cofrarea plăcii suprastructurii sunt în curs de realizare.
✅ Pasaj peste drumul de exploatare și autostradă, km 18+303, cu lungime de 41 metri: piloții forati, radierul și elementele de nivel au fost finalizate; construcția cuzineților pentru montarea grinzilor este gata, iar în decembrie vor fi montate grinzi. În data de 13/12/2025, grinzele vor fi instalate, fiind de tip mixte cu talpa inferioară metalică, protejată cu zinc.
✅ Pasaj peste drumul de exploatare și autostradă la km 19+595, cu lungime de 41 metri: piloții forati sunt gata, iar radierul și elementele de nivel sunt în lucru. Montajul cuzineților pentru grinze e finalizat, iar grinzele vor fi amplasate în decembrie, inclusiv cele mixte cu talpă metalică zincată.
✅ Pod peste râul Bâldana km 4+024, cu lungime de 53 metri: piloții forati au fost finalizați.
✅ Pod peste râul Dâmbovița km 2+999, cu lungime de 53 metri: 80% din piloți au fost realizați, lucrările fiind în continuare în desfășurare.
Traseul LOTULUI 1 Nord se află între A1 și DN1, de la Dragomirești la Corbeanca, având o lungime de 17,5 km. Amplasarea șantierului este pe teritoriul județului Ilfov, în localitățile Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia, Corbeanca, precum și în județul Giurgiu, în localitățile Joița și Săbăreni.
În șantier sunt angajați 764 muncitori și utilizate 266 de utilaje, excluzând cele 190 de camioane folosite pentru transportul materialelor.
Conform oficialilor din domeniul transporturilor, acest lot din A0 va fi deschis circulației în două etape:
– Primul tronson, între DN1 și DN1A, va fi inaugurat înainte de termenul contractual, în prima jumătate a anului următor – segmentul Retter;
– Al doilea tronson, între DN1A – DN7 și A1, se va finaliza în toamna anului următor, în conformitate cu planificarea – segmentul Pizzarotti.
LOTUL 1 A0 Nord, adjudecat după patru ani de licitație și reevaluări
Este menționat că asocierea Pizzarotti – Retter a câștigat contractul pentru acest segment al A0, după o procedură ce a durat peste patru ani de la licitație. Demarată pe 6 iunie 2019, această licitație este adesea citată ca fiind un exemplu negativ în domeniul achizițiilor publice.
Valoarea totală a contractului ajunge la 815,07 milioane de lei, fără TVA, fiind finanțat din fonduri europene nerambursabile. Perioada de execuție stabilită este de 34 de luni, dintre care 12 luni pentru faza de proiectare și 22 de luni pentru realizarea efectivă a lucrărilor.


